Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Tesknění se zakazuje

Mateřství k ženě patří a s ním si žena může splnit svou odvěkou roli. Být mámou, sledovat první krůčky, slova... Ale přijde dospělost a s ní i prázdné hnízdo

Motto "Někdo má zlato a množství perel, ale nejdrahocennější skvost jsou rty plné poznání." (Přísloví Šalamounova, Druhá sbírka, 20.15)

Vždy jsem snila o tom, že budu mít tři děti. Tři syny. Brala jsem mateřství jako naplnění toho, že jsem žena. Jenže snít můžete, přijde realita a s ní jen dítě jedno. Po rozvodu s manželem jsem už nechtěla mít žádné jiné dítě, nejsem zastánkyní, když si ženy pořizují děti s vícero tatínky. Jsem až příliš konzervativní a namíchat si děti by vneslo do mého života nelad. A nelad já nerada.

Zůstalo tedy jen u synka, jehož jsem odmalička vedla k samostatnosti. Psychicky jsem jej otužovala, nechtěla jsem z něj vychovat mamánka, který bez maminky neudělá ani ránu. Žádná závislost. Každá je škodlivá, vztahovou nevyjímaje. Když byl syn malý a chodil do školy, nikdy jsem mu nevybírala, co bude mít za zájmové kroužky. Chtěla jsem, aby si svou cestu hledal sám. Jsem toho názoru, že když rodiče příliš projektují své ambice do svých dětí a sami za ně volí volnočasové aktivity, takové děti se mohou cítit bezradné, když přijde na přetřes volný čas a ony by se měly samy pro něco rozhodnout. Syn si vystřídal několik sportů, kroužek keramiky, ale nakonec se našel v hudbě. V klavíru. Stejně jako já tíhl odmalička ke klasické hudbě a chtěl se učit hře na klavír. Nechala jsem jej. Nestal se profesionálním hudebníkem, ale k hudbě má velmi blízko. Protože hudba uklidňuje, dokáže zklidnit, rozveselit, bez hudby by náš život ani nebyl životem.

Když syn dospíval, objevily se první lásky a já jsem mohla jen přihlížet. Ale nic zakazovat, protože rodič, jenž zakazuje, je na nejlepší cestě své dítě jednou ztratit. A to já zas nerada. Když se syn rozhodl, že po škole odjede pracovat do zahraničí, obrečela jsem to. Ale nemohla jsem proti tomu nic dělat. Odmalička jsme spolu hodně cestovali, poznávali jiné země a ono se mu to velmi zalíbilo. Když člověk cestuje, přináší mu to spoustu zážitků, které si v sobě ukládá. Bohatství, jež mu nikdy nikdo nemůže vzít, odejde s ním i na onen svět. A toto jsem předala i synovi, který se nebál odjet sám a začít někde jinde. Takhle to vyzkoušel několikrát.

Syn se vzhlédl ve Skandinávii. V současnosti žije a pracuje v norském Oslu, kde se mu líbí jedna věc. V zemi panuje pořádek, vše má určitý řád a syn něco takového potřebuje. Sice počátky jsou velmi kruté, ale když to jeden vydrží, pak zjistí, že se tam žije velmi dobře. I když se mu může zastesknout po českých kamarádech, je takový samorost, který se dokáže protloukat v jiných končinách. 

O posledním víkendu mě syn navštívil. Samozřejmě se domů těšil, ale pociťoval jistou zklamanost, když konfrontuje životní podmínky v Norsku a u nás. V naší zemi se žije dobře, cizinci ji mají velmi rádi, protože se tu dají obcházet zákony, je tu velmi levný alkohol, jsou dostupné i drogy. A myslím si, že tato velká benevolence k drogám, kam řadím i závislost na alkoholu, se nějak podepisuje na kvalitě naší populace. Má být nízká cena za alkohol daní za to, že když se lidé napijí, zapomenou na nepořádek, jenž tu vládne? A že tu vládne hodně dlouho. Nejdřív za soudruhů komunistů a v době polistopadové je to snad ještě horší, protože se nám někteří soudruzi jen překabátili. Máme tolik zákonů, neustále se mění daně, že by se z toho jeden musel zbláznit. Za první republiky jsme měli jen třicet zákonů. Ale dnes? Jako by každý zákon se svými zadními vrátky měl být pro každého jednotlivého politika. Stačilo by přece dodržovat deset zákonů, které jsou zakódované už v Bibli. A kdyby je každý dodržoval, žilo by se lépe. Je totiž jedno, v jakém společenském zřízení žijete, dodržujete-li boží zákon, pak je váš život poklidný. Je alibistické svádět nepravosti, jež se tu dějí, na předchozí generace. S tím nesouhlasím. Drží-li se člověk odvěkých zákonů, na zemi je dobře.

Ale vrátím se k synovi. Už odletěl a já jsem zvyklá na to, že on si plní svůj sen o životě, kráčí svou cestou, aby se cítil dobře. A mně jako mámě se už nechce plakat, protože vím, že láska nesvazuje. Žádná láska se nesmí stát okovy, které člověka tíží a rozdírají jej do krve. Být máma je asi nejkrásnější role, jakou žena může mít. Ale je zapotřebí umět pochopit, že dítě musí kráčet dopředu, nehledět zpět. A jednou toto předat svým dětem. Takže žádné slzy. To je zkrátka život.
 

Autor: Helena Vlachová | pondělí 27.3.2017 6:07 | karma článku: 13,41 | přečteno: 470x
  • Další články autora

Helena Vlachová

Svým založením jsem idealistka

I když jsem založením idealistka, nemohu se svou maličkostí připodobnit k Johnu Lennonovi. Nicméně se mohu vyjádřit vůči panu Babišovi a jeho propagandistické rétorice. Totéž lze vznést i vůči SPD.

19.4.2024 v 17:53 | Karma: 10,55 | Přečteno: 664x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Ředitel, jenž používá estébácké praktiky

Na základě mých posledních mou dvou blogů se mi dostalo útoků i vyhrožování ze strany ředitele střední školy. Vyhrožoval mi trestním udáním. Nestačila jsem žasnout. Že by opět povstali soudruzi? Že by byl jedním z nich?

15.4.2024 v 19:33 | Karma: 22,93 | Přečteno: 1650x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Měla bych počítat s vyhazovem za svůj poslední blog?

Když píšu své blogy, vždy jde o něco, co se v současnosti kolem nás děje. Můj poslední blog o neaprobovaném angličtináři na SŠ mě stál dost útoků vůči mně samé

14.4.2024 v 17:28 | Karma: 26,40 | Přečteno: 1672x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Máte doma středoškoláka? Bojuje s angličtinou?

Tímto dnešním blogem bych chtěla pomoci těm žákům a studentům, kteří mají smůlu, že mají na angličtinu diletanta.

13.4.2024 v 10:02 | Karma: 37,17 | Přečteno: 5867x | Diskuse| Ostatní

Helena Vlachová

Když matka ničí své dítě

Rozpadne-li se partnerský vztah či manželství a zůstanou-li z něj děti, měl by se zájem přenést především na ně. Děti by měly rozpadem vztahu rodičů trpět co nejméně. Ale vysvětlujte to některým matkám.

7.4.2024 v 7:29 | Karma: 19,33 | Přečteno: 973x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Nejednáme. Na obzoru je stávka soudních pracovníků, požadují vyšší platy

25. dubna 2024

Premium Odvádějí vysoce odbornou práci, musejí skládat speciální zkoušky, někdy sami vypracovávají drobná...

Pokroková nenávist k Židům. Jak se z univerzit v USA staly filiálky Hamásu

25. dubna 2024

Premium Na elitních amerických univerzitách vyhánějí Židy takovým stylem, že to tam vypadá jako v Německu...

Karafiátovou revoluci zažehla jediná píseň. Portugalsko vyvedla z diktatury

25. dubna 2024

Málokterá revoluce je spojena s písní a květinou, jako se to stalo té portugalské. Před 50 lety se...

Chtěl se odpálit během olympiády v Paříži. Ve Francii zatkli 16letého hocha

24. dubna 2024  22:47

Kriminalisté ve Francii v úterý zadrželi 16letého mladíka francouzské národnosti, který na...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

  • Počet článků 1262
  • Celková karma 22,02
  • Průměrná čtenost 1113x
Jsem především žena a v ženství spatřuji smysl svého života. Mám ráda život i s jeho těžkostmi, vážím si maličkostí, neuznávám konzumní způsob života, jsem zastánkyní svobodné vůle člověka.

Seznam rubrik